Speed Six, 8 Litre, R Type, Arnage, Flying Spur, Continental GT sau Mulsanne sunt sinonime ale luxului și performanței pe patru roți, iar Bentayga a fost primul SUV care a scos luxul în afara drumurilor asfaltate. Tradiția actualului Mulsanne, de exemplu, poate fi urmărită în istoria Bentley începând de la originalul ”8 Litre” din 1930, ultima mașină proiectată și dezvoltată de însuși W.O. Bentley. Iar bancurile de teste pentru motoarele de avion Merlin V12, produse de Bentley pentru avioanele de vânătoare Spitfire și Hurricane, din cel de-al doilea Război Mondial, încă se află în fabrica din Crewe.
Dar, având în vedere încălzirea globală și normele de poluare din ce în ce mai drastice, povestea convențională a Bentley, cel mai mare producător de motoare pe benzină cu 12 cilindri din lume, se pare că se apropie cu pași repezi de sfârșit. Dar, cu siguranță, nu va putea fi ștearsă cu buretele.
W12-urile și V8-urile aristocrate vor deveni din ce în ce mai căutate, după anunțul-șoc al producătorului britanic și implementarea treptată a strategiei ”Beyond100”. Bentley este primul constructor de mașini de lux care a spus, cu subiect și predicat, că, până în 2030, întreaga sa gamă va fi complet electrică. În prima fază, în 2021, va lansa două modele plug-in hybrid (PHEV), iar până în 2026 în gama Bentley vor fi doar mașini PHEV sau BEV (100% electrice).
Primul Bentley 100% electric, în 2025
Obiectivul Bentley de a deveni o marcă de mașini de lux neutră din punct de vedere CO2 până în 2030 va fi susținut de un program de sustenabilitate structurat la nivelul întregii companii. Aceasta include dezvoltarea de modele electrificate în întreaga gamă și îmbunătățiri suplimentare din punct de vedere al impactului operațional asupra mediului, cel al lanțului de aprovizionare de nivel 1 și colaborarea cu rețeaua de dealeri.
Abordarea Bentley de redefinire a modelul de afaceri va fi construită în jurul migrării sale accelerate către electrificare. După ce s-a angajat deja că fiecare linie de model va fi oferită cu opțiunea unei variante hibride până în 2023, primul model electric pur al lui Bentley urmând să fie lansat în 2025, Bentley anunță astăzi trecerea către mobilitatea cu emisii zero.
După introducerea primului model Bentley complet electric în 2025, punctul de pornire al tranziției Bentley către automobilul complet neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, Bentley va oferi exclusiv modele hibride și electrice plug-in în gama sa din 2026. Din 2030, aceasta va include numai automobile complet electrice.
Viitorul electrizant al Bentley a fost previzionat prin dezvăluirea conceptului complet electric EXP 100 GT în anul său centenar, concept care a prezentat, de asemenea, o multitudine de materiale durabile. Acestea includ lemn Riverwood, vechi de 5.000 de ani, infuzat cu cupru, covoare din lână produse în mod tradițional și o tapițerie textilă asemănătoare pielii, produsă din materiale secundare rezultate din procesul de vinificație. Bentley va continua să folosească numai materiale provenite din surse durabile pentru toată generația actuală și pentru următoarea generație de mașini.
Anul trecut, unitatea de producție Bentley din Crewe a devenit prima fabrică de automobile de lux din Marea Britanie care a fost certificată drept neutră din punct de vedere CO2 de către Carbon Trust. Certificarea este urmarea firească a două decenii de implementare a soluțiilor inovatoare, inclusiv un sistem de reciclare a apei în atelierul de vopsire, plantarea locală a copacilor, instalarea unei parcări exterioare cu 10.000 de panouri solare, ducând numărul total de panouri solare instalate la 30.000 și trecerea la energie obținută exclusiv din surse regenerabile.
Fabrica din Crewe va continua să-și îmbunătățească operațiunile de mediu. Până la sfârșitul acestui an, toți furnizorii vor fi parcurs un audit de sustenabilitate, verificându-și acreditările de sustenabilitate. În viitor, până la sfârșitul anului 2025, compania intenționează să reducă impactul fabricii asupra mediului, concentrându-se pe consumul de energie, emisiile de CO2, apele reziduale, utilizarea solvenților în procesul de vopsire și atingerea obiectivului de impact neutru în folosirea plasticului. Acest lucru va avea ca rezultat o fabrică pozitivă pentru climă până în 2030, reducând în mod activ nivelul de carbon din atmosferă, în timp ce, în paralel, sunt continuate investițiile în proiecte de energie regenerabilă și de împădurire.
Pe lângă accelerarea tranziției către electrificare, ”Beyond100” deschide o nouă eră pentru divizia personalizată a Bentley, Mulliner, care are acum o structură cu trei portofolii care cuprinde Mulliner Classic, Mulliner Collections și Mulliner Coachbuilt. Modelul Bacalar, recent dezvăluit, semnifică începutul acestei noi ere ca primul membru al familiei Mulliner Coachbuilt și încorporează elemente ale materialelor sustenabile prezentate în EXP 100 GT.