Datele Direcției Regim Permise și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că, în 2020, în România au fost înregistrate 396 de autobuze.
Mercedes-Benz a fost liderul pieței, cu 206 de autobuze înmatriculate, iar pe locurile doi și trei s-au clasat SOR (44 unități) și Iveco (18 unități).
Otokar, firma care a câștigat în 2018 licitația pentru 400 de autobuze STB lansată de Primăria Capitalei condusă de Gabriela Firea și în 2019 a livrat 344 de autobuze, nu a mai reușit să vândă în 2020 decât cinci autobuze pe piața din România. Tot cinci autobuze a vândut și Temsa. Și nici autobuzele MAN n-au dus-o mai bine, fiind înmatriculate șase unități.
Setra a vândut doar două autobuze (autocare, de fapt) în 2020, Solaris 11 unități, Karsan 14 unități, Isuzu 15 unități, Euro Bus Diamond 10 unități și BMC 17 unități.
Neoplan și Menarinibus nu au vândut nici măcar o unitate anul trecut.
Per total, în 2020 piața autobuzelor cu peste 22 de locuri a scăzut cu 62,3% față de 2019.
Citește și:
4 ani cu Firea la Primărie: fără revoluție în trafic, orașul - foarte poluat. Cost: 4 miliarde euro