Stellantis, producătorul de maşini Fiat, printre alte mărci majore, a semnat miercuri noi acorduri cu sindicatele din Italia pentru concedieri voluntare, ceea ce înseamnă că producătorul auto şi-ar putea reduce forţa de muncă cu un total de peste 3.000 de posturi în această ţară, transmite News.ro, citând Reuters.
3.000 de lucrători, concediați de Fiat din cauza electrificării mașinilor. Câți au „plecat” în 3 ani
Au fost încheiate noi acorduri miercuri pentru peste 1.000 de disponibilizări în unităţi de producţie din Italia, inclusiv Melfi, Pomigliano d'Arco şi Termoli, atât pentru lucrători pe linii de producţie, cât şi pentru alte funcţii, a anunţat sindicatul FIOM într-un comunicat, deşi nu a semnat acordul.
Citește și: Adio, diesel! Ultima mașină Volvo cu motor pe motorină a părăsit linia de producție. Ajunge la muzeu
Reducerile sunt determinate parţial de tranziţia către o energie mai curată în industrie. Acestea se adaugă la oferte similare anunţate marţi pentru operaţiunile Stellantis în oraşul Torino, cu peste 1.500 de disponibilizări voluntare, şi pentru fabrica de motoare din Pratola Serra, cu 100 de locuri de muncă suplimentare implicate.
Încă nu a fost semnat un acord pentru uzina Cassino, o altă mare unitate de asamblare a Stellantis din Italia.
Compania a propus 850 de concedieri voluntare pentru acel loc, a declarat marţi FIOM, dar este de aşteptat ca un acord final cu sindicatele să fie pentru o cifră mai mică.
Un alt acord ar urma să acopere uzina de fabricare a furgonetelor Atessa din centrul Italiei.
Un purtător de cuvânt al Stellantis a confirmat noile acorduri semnate miercuri, potrivit unui cadru convenit cu sindicatele săptămâna trecută.
Citește și: Vânzările de mașini electrice merg prost. Constructorii revin la benzină și fac promoții
”Acestea fac parte din iniţiativele implementate de Stellantis pentru a aborda efectele procesului de tranziţie energetică şi de tehnologie în curs... inclusiv asupra ocupării forţei de muncă”, a spus purtătorul de cuvânt.
Acestea sunt pe bază strict voluntară şi se adresează în mare parte angajaţilor aflaţi aproape de vârsta de pensionare sau dispuşi să profite de noi oportunităţi profesionale, a reiterat purtătorul de cuvânt.
Stellantis are aproximativ 43.000 de angajaţi în Italia, inclusiv aproximativ 15.000 în zona Torino, în nord-vestul Italiei, sediul istoric al Fiat, care a fuzionat cu producătorul francez Peugeot PSA pentru a crea Stellantis.
Pachetele de concediere voluntară au fost principalul instrument folosit de Stellantis pentru a-şi reduce forţa de muncă în Italia, care se ridica la aproximativ 55.000 de persoane când grupul a fost înfiinţat la începutul anului 2021.
Producătorul auto, care a reiterat miercuri că Italia are un rol central de jucat în operaţiunile sale globale, discută cu guvernul italian condiţiile care să îi permită să-şi crească producţia anuală în ţară la un milion de vehicule, de la aproximativ 750.000 anul trecut.